.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




vineri, 1 mai 2015

Elizabeth Bishop - ”Arta de a pierde”


”A pierde nu-i o artă grea, se ştie;
atîte să se piardă par a vrea,
că a le pierde nu-i o tragedie.

Să pierzi mereu ceva. Firesc să-ţi fie
cînd pierzi ba chei, ba timp asemenea.
A pierde nu-i o artă grea, se ştie.

Apoi să pierzi cu-avînt, cu dibăcie,
să te-antrenezi uitînd cît poţi uita:
neamintirea nu-i o tragedie.

Eu ceasul mamei l-am pierdut. Şi scrie
alt nume pe ce case-aş mai avea.
A pierde nu-i o artă grea, se ştie.

Pierdui vreo trei cetăţi, o-mpărăţie,
fiefuri, rîuri, avuţia mea...
Îmi cam lipsesc, dar nu-i o tragedie.

Chiar cînd pe tine te-am pierdut (iar mie
mi-erai atît!), să mint nu aş putea,
a pierde nu-i o artă grea, se ştie,
chiar cînd ar fi (cînd este!) tragedie.”

(1976)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu