.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




miercuri, 27 iunie 2012

3. exercitiul Cruzimii:


“De fiecare data cand iti trece prin cap un gand care crezi ca ti-ar putea face rau – gelozie, autocompatimire, suferinta din dragoste,  invidie, ura, etc - 
sa faci astfel:
Infigi unghia aratatorului  la baza unghiei degetului gros, pana ce durerea este destul de intensa. Concentreaza-te asupra durerii: ea reflecta in sfera fizica aceeasi suferinta pe care o simti in sfera spirituala.
Elibereaza-ti unghia numai cand gandul ti-a iesit din minte.

 Repeta ori de cate ori e necesar, pana ce gandul te paraseste.
Gandul va reveni din ce in ce mai rar si o sa dispara complet daca iti vei infige unghia in deget de fiecare data cand el apare.”

( Paulo Coelho – Jurnalul unui mag  )


7 comentarii:

  1. Pentru mine s-a dovedit mai productiv dacă spun "te iert şi te iubesc".
    Atenuez gândul destabilizator cu alt gând şi nu prin durere fizică. Informaţiile şi energiile aflate în contradicţitie au aceeaşi natură.
    Echilibrezi gândul prin gând.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine e..altfel.
      Te admir pentru modul tau de a ajunge la echilibru .

      Eu...tre sa-mi "conving" centri care ma "fac" : emotionalul, intelectualul si motor-instinctiv-sexualul.
      Degeaba dau cu gandul "te iubesc" daca e dat numa din intelect...
      La mine gandul are putere numa daca ia fiinta din absolut toate chakrele ...( 3 inferioare, o mediatoare si 3 superioare )
      N-am spus prea des "te iubesc" si n-am spus niciodata "te/ma iert"...pentru ca sunt maestra in rabdare si compasiune ( anii mei mi-au dat aceasta maestrie:))), pentru ca accept deopotriva intunericul si lumina , si nu am transformat in dusmani nicio persoana , nicio situatie...
      >:D<
      Asa ca ...ma ridic , uneori, folosindu-ma de acest exercitiu al "cruzimii" , cand imi recunosc pleava propie-mi psihologii :))
      Nu-s perfecta, nu-s completa ..si asta ma face sa nu ma opresc sa ma folosesc de ce-mi ingaduie Dumnezeu ...Chiar si de moarte !
      Asa ca ...

      Ștergere
  2. Mulţumesc, însă nu merit admiraţia ta, din 2 motive:
    -unul îl regăseşti în istoria mea de pe blog. Trecutul spune multe despre echilibrul meu;
    -al doilea ar fi că metoda pe care am adoptat-o e de dată recentă.
    Sunt impulsivă. Şi răbdarea mi s-a cam împuţinat.
    De aceea, prin acel "te iert şi te iubesc" îi spun gândului meu şi impulsului care-l generează că-l înţeleg şi că-l accept cu iubire, ca fiind parte din mine.

    :)
    Duşmani? Cuvântul e exagerat. Dar stau departe de psihologi, bărbaţi şi femeile cu ochi verzi.
    :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blue ...ce treaba am cu trecutul tau ...si mai ales cel de blog?
      Si ce daca esti impulsiva ?! Toate trec - chiar si psihologii, barbatii si cele cu ochii verzi ( in soare si ai mei sunt verzi :))))...
      Consuma totul ACUM si te ridica la urmatorul nivel .
      >:D<

      Ștergere
    2. karma...traiesc sincer cand "bat campii cu gratie" >:D<

      Ștergere
    3. Nu, era vorba că din acel trecut poţi să îţi dai seama că nu-s chiar demnă de admiraţia ta.
      :)
      Consum, consum...Mulţumesc de îndemn.
      >:D<

      Ștergere