.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




vineri, 7 octombrie 2011

Nichita Stanescu - Necuvintele


El a întins spre mine o frunză ca o mână cu degete.
Eu am întins spre el o mână ca o frunză cu dinţi.
El a întins spre mine o ramură ca un braţ.
Eu am întins spre el braţul ca o ramură.
El şi-a înclinat spre mine trunchiul
ca un măr.
Eu am inclinat spre el umărul
ca un trunchi noduros.
Auzeam cum se-nţeteşte seva lui bătând
ca sângele.
Auzea cum se încetineşte sângele meu suind ca seva.
Eu am trecut prin el.
El a trecut prin mine.
Eu am rămas un pom singur.
El
un om singur.


(- pictura: Anabela Faia)

2 comentarii:

  1. Imi place Paunescu,
    asta este una mai noua banuiesc...(dupa 1995)

    RăspundețiȘtergere
  2. :( Nichita Stanescu - Necuvintele !
    Chiar nu ma intereseaza anul cand a fost scrisa .
    Emotia conteaza !

    RăspundețiȘtergere