.

"Vino și asează-te.
Peste două zile nu voi mai fi aici...
Și pe urmă...niciodată."
(Vasili Șukșin)




marți, 13 aprilie 2010

darul

In nemiscarea , din patul de spital, incecam sa-mi asez gandurile pe tavan sau ...ascultam .
Mai ales anumiti pasi, pusi cu greutate si insotiti de o voce batrana ce murmura un cantec.
Din cand in cand, ignea a plans . Dar continua. Si-i simteam insistenta din gat .
In fiecare seara asteptam sa treaca .Era ca un fel de “ e-noapte-luminile-se-sting-somn-usor.”
S-a intamplat ca infirmiera sa uite usa deschisa...in timpul pasilor-cu-murmur.
Rezemata de tocul usii mai era o persoana.
-Ce faci ?
-Ma rog.
-Cum te rogi?
-Pai...zic “Tatal nostru”. Tu ?
-Eu...ce?
-Cum te rogi LUI DUMNEZEU ?
-Eu...II cant.
-Ceeee?
-Stiu,de mic, un cantec si pe-ala IL cant in fiecare seara ..
- De ce seara ?
-Sa doarma langa mine .Sa nu ma lase singur in intuneric.
-Ihi...
Si-n tarsaitul papucilor, aud vocea batrana cantand ...”Radu mami, Radule “.
Se tanguia in cautare,se tanguia in simplitate, si-I oferea lui Dumnezeu “ceva”-ul ce-i miscase lui sufletul...
Am zvacnit din tot corpul...si m-am intors catre mine, cautandu-mi Spiritul in ungherele Disperarii ( ca nu ma ridicam), a Maniei ( pe cel care ma doborase)...Era , Spiritul meu, incatusat in negative si complexe sentimente... dar nu am gasit “ darul “ meu pentru Creator ...
Si-am ramas Trista , dar nu disperata si manioasa.
Si-I daruiesc lui Dumnezeu ...PASII PE CARE-I VOI FACE.

( imginea : John Bauer )

3 comentarii:

  1. Ai şi din partea mea un dar. E modest, dar e din suflet!

    http://happyendstory.blogspot.com/2010/04/premii-de-primavara.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Nima,
    m-am gândit mult la acest episod tulburător, după ce mi l-ai relatat... Ce să spun ? Am fost coleşit atât de întâmplarea în sine, cât şi de modul în care ai înţeles-o TU...
    Cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Blue...
    Multumesc! Imi place!

    Serban-scriitor-drag...
    La "de ce s-a intamplat",astept raspunsul, fiind atenta la ce se mai intampla in jurul meu...si incerc sa "vindec" trairea exterioara cu cea interioara ...Greu !

    RăspundețiȘtergere